Je bent in goede handen
Lanceer je eigen D2C-webshop
Beslissen om je kansen op het vlak van direct-to-customer uit te testen, is geen gemakkelijke zakelijke beslissing. We begrijpen dat. Precies daarom hoef je bij ons je bedrijfsmodel niet volledig te transformeren. In plaats daarvan helpen we je de D2C-waters te testen.
Tijdens vier tot zes weken helpen we je om je eigen D2C-winkel in te stellen en te doen draaien, totaal onafhankelijk van je huidige systemen en met behulp van de logistiek van derden. Samen zullen we een goed uitgedachte eCommerce-winkel vinden en uitbouwen. We zullen je zelfs helpen om klanten naar je winkel te krijgen en verbeteringen aan te brengen, als die nodig zijn. En wanneer je zaken succesvol blijken, dan helpen we je uit te breiden.
Waarom je mee moet doen aan de D2C-revolutie
Laten we eerlijk zijn: een totaal nieuw business model implementeren is niet makkelijk. Dus waarom zou je investeren in een totaal nieuw D2C-kanaal?
Het antwoord is simpel: je krijgt volledige controle en een hogere marge. Je hoeft immers niet je marge te verdelen, alles gaat naar jou als fabrikant.
Werk samen met het grootste shopify plus agency in Europa
Brands versterkt over de hele wereld
250
Team van merchants & experts
70
op maat gemaakte applicitaties ontwikkeld
12
kantoren verspreid over Europa
4
Veelgestelde vragen
Een nieuw bedrijfsmodel lanceren is geen gemakkelijke beslissing. Precies daarom bieden wij fabrikanten een simpele manier aan om de wateren te testen: Een 'D2C pivot store' in de vorm van een experiment. Dankzij onze 'D2C-pivot store' kun je eenvoudig het potentieel van jouw D2C-business model testen, buiten jouw huidige IT-systemen, warehousing en verzendmethoden om. Het is een experiment dat uitgevoerd wordt door de bedrijfseigenaars. En dat is het mooie eraan. Dankzij een D2C-pivot store kan je jouw D2C potentie zien, zonder verplichtingen.
Ja. Door rechtstreeks aan je klanten te verkopen verlaag je je groothandelsdistributie kosten met 10-15% en tot wel 40% voor detailhandelaars.
En dat is nog maar het begin. De belangrijkste manier waarop je je verkoopcijfers kunt verhogen, is door je klanten meer waarde te bieden. En dat is nu precies wat je met een goede D2C-strategie kan doen.
Nu is het juiste moment. Onderzoeken aangetoond dat (mede door COVID-19) de markt klaar is voor D2C businessmodellen. Er is zelfs aangetoond dat als je merk vandaag niet groeit, je concurrenten je zullen inhalen. De enige vraag is: Hoe kan jij het beste een D2C-kanaal openen?
Bij Woolman geloven we dat de mooiste dingen tot stand komen door hand in hand samen te werken. We zullen samen een custom D2C-winkel ontwikkelen die aan al jouw wensen en behoeften voldoet, zonder jouw andere kanalen te storen.
Bekijk hieronder onze vijf stappen om jouw D2C-webshop succesvol uit te bouwen:
1. Jouw D2C kansen identificeren.
2. Ontwerp van de juiste gebruikerservaring en ontwerp voor je zaak
3. Uitbouw van een eCommerce-winkel en implementatie van de nodige tools
4. Voorbereiding van je team op de lancering
5. Hulp bij de klantenwerving en verdere ontwikkeling van je eCommerce
Onze bewezen methode heeft al vele merken geholpen om hun D2C potentie te testen. En wanneer hun concept succesvol bleek te zijn, hebben we hen geholpen om zich nog verder uit te breiden. Lees hier hun succesverhalen.
We begrijpen dat het openen van een D2C-webshop niet altijd prettig is voor groothandelaars, dealers en retailers. Het laatste wat je wilt, is een prijzenoorlog aangaan met je eigen merk. Dit kun je voorkomen door nieuwe kansen te benutten. Je zou je D2C-kanaal kunnen openen om exclusieve producten en nieuwe bundles aan te bieden, of je zou een abonnementsmodel kunnen uitproberen. Op deze manier schend je je huidige relatie met je retailers niet. De inzichten van jouw D2C-kanaal kunnen namelijk ook voordelig zijn voor je retailers. Loyaliteitsprogramma's zouden in de toekomst met je retailernetwerk gedeeld kunnen worden.
Welke D2C-business model past bij jouw bedrijf? Praat met een expert.
Maak je je zorgen over trage en dure IT-projecten? Niet nodig, want we bieden D2C aan in de vorm van een experiment (een verkenningswinkel, die je om het even wanneer kunt uitbreiden). We helpen je om een goed doordachte D2C-concept te ontwerpen op Shopify en je D2C-winkel operationeel te maken binnen de vier tot zestien weken. Hierna volgt er een klantenwervingsprogramma en een ontwikkelingsperiode, zodat we je winkel kunnen optimaliseren en de resultaten kunnen testen. Wanneer je winkel de gewenste resultaten behaald heeft, helpen we je om uit te breiden
Ons doel is om een goed doordachte pivot store te lanceren, en op de behoefte om uit te breiden, zelfs over grenzen heen. We kennen de technologie die daarvoor nodig is en zorgen ervoor dat niets je in de weg staat om snel uit te breiden op internationaal vlak. We hebben een bewezen plan en hebben vele anderen al geholpen. Ontdek hier hoe we dat gedaan hebben.