ORKLA CARE FINLAND

ORKLA CARE FINLAND HELPEN OM EEN STERK DTC-BEDRIJFSMODEL TE BOUWEN

"De ondersteuning van Woolman tijdens het project was cruciaal. Dankzij hun uitgebreide e-commerce-ervaring, de technische oplossingen van Shopify en de nauwe samenwerking met Axla Logistics, konden we in korte tijd ons geheel eigen DTC-bedrijfsmodel lanceren.

– Marita Hanhineva, Marketing Director, Orkla Care Finland

DE ZAKELIJKE KANSEEN DIRECTE RELATIE MET DE EINDGEBRUIKER

DE UITDAGING

DE JUISTE D2C CONCEPT VINDEN OM AAN DE SLAG TE GAAN

De eerste uitdaging

DE JUISTE D2C CONCEPT VINDEN OM AAN DE SLAG TE GAAN

Tweede uitdaging

DE JUISTE DTC-STRATEGIE KIEZEN

Orkla Care Finland DTC

Derde uitdaging

SAMENWERKEN MET EXTERNE LOGISTIEKE PARTIJEN OM LEVERINGEN MOGELIJK TE MAKEN

BELANGRIJKE LEERMOMENTEN VAN DE UITVOERING

Hoe heeft deze afdeling van één van de oudste en grootste conglomeraten het behendige en snelle bedrijfsexperiment doorstaan?

✔️ Nauwe betrokkenheid van het managementteam en toestemming binnen het Orkla-conglomeraat

✔️ Een concept op basis van klantwaarde in plaats van de verkoop van producten

✔️ Experimenteren: opzet buiten de huidige systemen en processen, makkelijk op te zetten, uit te breiden of stop te zetten

✔️ Voor middelen zorgen: Orkla Care Finland huurde een verkoper in om de webwinkel te runnen, zette speciale middelen in voor klantenwerving, zorgde voor een overeenkomst voor het marketingbudget en betrok hun digitale team bij de verkoop – om hun kennis bij te dragen.

✔️ Onderling overeengekomen KPI’s en de gegevens gebruiken voor het ontwikkelen van zowel DTC als B2B.

✔️ Een partner vinden die je kan helpen bij het doorlopen van het hele proces



DE RESULTATEN