Het verhaal van Woolman

Woolman mask

In 2017

Drie kennissen die toe waren aan een carrièreswitch ontmoetten elkaar voor een zakelijk gesprek. Ze wilden een bedrijf opzetten waar ze alle drie voor zouden willen werken. Door hun volle agenda’s was het lastig om een tijdstip te vinden. Daarom spraken ze af op het station in Tikkurila in Finland, waar ze allemaal moesten overstappen op weg naar huis. Het drietal had dezelfde vragen: waarom is eCommerce zo duur en ingewikkeld? Kan het met de juiste keuzes niet eenvoudiger en interessanter gemaakt worden? En zo werd Woolman opgericht, om overal eCommerce te ‘superpoweren’. 

In 1720

Een echte superheld genaamd John Woolman gebruikte zijn unieke kwaliteiten om het leven van anderen te verbeteren. De Amerikaanse Woolman was een koopman, kleermaker, journalist en een vroege abolitionist, en zijn ideeën over rechtvaardigheid en zijn streven naar eenvoud, ook in het zakendoen, maakten anderen sterker. Deze kwaliteiten, of ’superpowers’, gaven John Woolman de status van superheld. 

In 2017 

Geïnspireerd door het verhaal en de nalatenschap van John Woolman hebben we ons bedrijf Woolman genoemd. En net als onze naamgenoot zetten we onze eigen superpowers in, in de commerciële wereld. Bij Woolman maken we eCommerce beter door snelheid en gemak. We bouwen en onderhouden de meest flexibele oplossingen voor onze klanten, zodat geen enkel bedrijf bang is voor een volgende stap vooruit. We zijn er om onze klanten tijdens elke stap te helpen, nu en in de toekomst. Hand in hand.

We geloven in vooruitstrevend denken, leiderschap, eenvoud en in het bouwen van eCommerce-oplossingen samen met onze klanten. 

De drie oprichters van Woolman

Juha Harju, MSc in Economie, serial entrepreneur met meer dan 25 jaar ervaring in eCommerce en growth-bedrijven. Juha is de CEO van Woolman. 

Tero Junttila, MSc in Economie, met meer dan 10 jaar ervaring in het implementeren van webshops in middelgrote en grote bedrijven in Finland en Zweden. Tero is de CTO van Woolman. 

Miika Malinen, BBA, heeft meer dan 20 jaar ervaring in eCommerce. Hij heeft meegewerkt aan het opzetten van eCommerce voor Hobby Hall, Hong Kong (nu Rusta), en Musti ja Mirri. Miika is de CCO van Woolman.

Heden


Wat begon met drie oprichters, groeide uit tot een internationaal bedrijf met meer dan 100 mensen. Bezoek onze website voor meer informatie.